IMPORTANT: In cea mai mare parte, continutul acestui site este, sau se vrea, un pamflet. Cei care nu cred, sau se simt vizati, mai au o sansa, dialogul si sa ne convinga ca am gresit, la noi amenintarile nu tin. Daca nu, justitia sa stabilieasca unde se termina pamfletul, si incepe cu adevarat calomnia, iar noi ne vom supune. Riscul e juma-juma, si asa va ramane pana la proba contrarie. SI MAI IMPORTANT: Sambata, duminica si de sarbatorile legale, daca nu se intampla ceva cu adevarat important, va lasam sa respirati. Adica nu vom scrie nimic de nimeni, nu de alta, dar trebuie sa ne incarcam si noi bateriile
 
Nu sunt misogin și nu am spus niciodată că o femeie e proastă, jur, chiar dacă aruncă șamponul când se află sub duș și citește că loțiunea e pentru păr uscat. Dar o să-mi calc pe inimă și o să...

 

Publicitate

 

Pilonii strategici de dezvoltare ai candidatului Mihai Răzvan Moraru

PILONUL 1

DEZVOLTARE ECONOMICĂ!

Domeniul agro-alimentar inteligent şi procesare locală (fructe, legume, cereale, carne) prin susţinerea investiţiilor în lanţuri scurte, în tehnologii de sortare, ambalare şi procesare. Strategie şi programe de susţinere pentru producătorii locali şi pentru brandurile locale. Integrarea acestora în strategia judeţeană de turism. Micro-fabricare pentru echipamente destinate industriei agro (piese pentru maşini agricole, sisteme de irigaţii smart, nutriţie agricolă). Un centru logistic judeţean pentru zona agro-alimentară (fermieri + procesatori + retail + cercetare), susţinerea şi promovarea proiectelor comune.

Ţintă: creştere a ponderii producţiei procesate local vs. materie primă exportată; dublarea exporturilor agro-alimentare în 5 ani.

INDUSTRIE

Industria mecatronică ( mecanică, electronică, informatică, automatizarea şi inteligenţa artificială ), dar şi manufactură uşoară – atragerea investitorilor din industriile viitorului, cu valoare adăugată mare. Industria de subansamble auto, cablaje, metalurgie fină, electronică de putere. Atragerea producătorilor secundari şi tertiaţi, pentru subansamble sau sisteme complete gata de montat sau de componente, piese sau materiale folosite industrie, care caută proximitate de Bucureşti, de porturile dunărene sau portul Constanţa.

Autostrada care leagă acum jud. Buzău de regiunea de nord şi de capitală reprezintă o importantă oportunitate pentru dezvoltarea acestor industrii, dar şi pentru dezvoltarea unor centre logisitice dedicate acestor industrii. Un „One Stop Invest Buzău”: o echipă mică, formată din profesionişti, dedicată investitorilor, inclusiv sprijin în identificarea zonei/terenului, facilităţi fiscale, mediere utilităţi/avize în regim de urgenţă. Acelaşi departament va oferi sprijin şi primăriilor din Judeţul Buzău, în a dezvolta programe de atragere a investiţiilor locale şi în a-şi dezvolta strategiile de dezvoltare. Stiu că multe comune, dar chiar şi oraşe din Jud. Buzău nu au specialişti în multe domenii ( fie nu îi găsesc, fie nu îşi permit angajarea lor).

Dezvoltarea împreună cu primăriile a unor pachete de sprijin pentru industria locală: scutiri de taxe pe clădiri/terenuri industriale, cofinanţare utilităţi, granturi de training la angajare, pentru formare personal. Programe de finanţare inteligentă & mix de fonduri: crearea unui ghid rapid pentru companii şi suport în accesarea fondurilor europene şi a schemelor naţionale de ajutor de stat. One Stop Invest Buzău va oferi suport pentru toţi antreprenorii, indiferent că sunt companii la început de drum, cu capital autohton sau companii mari, internaţionale. Crearea unui fond de co-investiţii judeţean (public-privat) pentru proiecte ancoră (bugete de 0,5–2 mil. €) , prin programe de suport condiţionate de numărul locurilor de muncă nou create, de integrarea noilor tehnologii şi activităţi de export.

Redifinirea Consiliului Economic Judeţean care se va întâlni trimestrial cu companii cheie, dar şi cu companii locale mici şi medii, inclusiv cu tineri antreprenori, pentru consultări şi strategii în domenii precum educaţie, turism, agricultură, energie, industrie, servicii. Ţintă: aducerea a 2–3 ancore industriale noi, noi investitori strategici în Jud. Buzău şi prin regenerarea celor două zone industriale vechi : Zona Industrială a Mun. Buzău şi Zona Industrială Valea Buzăului. Instituţii: CJ, ADR Sud-Est, Ministerul Economiei. Parteneri: Camera de Comerţ, companii din domeniile economice prioritare, fonduri de investiţii industriale.

ENERGIE REGENERABILĂ ŞI ECONOMIE LOCALĂ CIRCULARĂ

Prin susţinerea investiţiilor în parcuri fotovoltaice, activităţi de reciclare şi reutilizarea zonelor industriale. Proiecte de investiţii în parcuri fotovoltaice în zonele industriale nefolosite sau adiacente marilor centre industriale noi, sprijinirea industriei de reciclare a metalelor şi echipamentelor, recondiţionarea bateriilor uşoare prin Programul Buzău Re-Made. Avem prezent un mare operator economic pentru industria de reciclare, ce poate atrage în industria buzoiană noi investitori, dar nu am folosit această oportunitate pentru a atrage companii care să diversifice această industrie, dar care să devină şi furnizori sau clienţi pentru industria deja prezentă. Un program de parcuri energetice pentru alimentarea IMM-urilor care investesc în parcuri industriale. Program pentru economia creativă: susţinerea start-up-urilor din design, software şi produse artizanale. Susţinerea tinerilor în activităţi de antreprenoriat printr-un program „Buzău Start-Up” şi utilizarea Hub-ului de servicii suport. Susţinerea la nivelul Judeţului Buzău a unei politici fiscale care să stimuleze investiţiile verzi.

PILONUL 2

TURISM DE NATURĂ ŞI PATRIMONIU

Obiectivul principal este dezvoltarea „Ţinutului Buzăului” ca brand integrat si extinderea zonei de prioritate unu prin adăugarea mai multor UAT-uri, inclusiv din zona viticolă a Jud. Buzău şi dezvoltarea infrastructurii rutiere şi de transport integrat care să deservească această zonă. Obiectivul secundar este dezvoltarea Jud. Buzău ca destinaţie de ecoturism şi pentru educaţia verde. CJ Buzău va acorda micro-granturi pentru pensiuni, producători locali, ONG-uri care promovează zona turistică. CJ Buzău va dezvolta programul digital „Bilet Unic” – o platformă de promovare, de rezervări şi storytelling, de marketing integral la nivelul Judeţului Buzău, fiind un proiect gestionat de CJ care va integra toate primăriile din UAT-urile incluse în circuite turistice. CJ va dezvolta transportul judeţean interconectat către obiectivele turistice incluse în traseele turistice, pentru a le putea oferi turiştilor servicii de transport moderne, urmând a gestiona şi investi în transportul rutier, prin schimbarea acţionatului companiei de transport şi parteneriate cu entităţi private, inclusiv prin licitaţii pentru circuitele de transport turistic.

Traseele eco, ciclismul , gastronomia locală şi punctele gastronomice locale, turismul educaţional vor fi activităţi prioritare, urmând a colabora şi a include prin parteneriate ONG-uri, primăriile, ANT, agenţii turistice, Ministerul Mediului, Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, antreprenori locali, producători locali.

Investiţii în infrastructura rutieră în zonele cu potenţial turistic.

Ţintă: +50% înnoptări în 4 ani, perioade turistice extinse dincolo de weekenduri.

PILONUL 3

SERVICII DIGITALE, FORMARE PROFESIONALĂ & INOVAŢIE

Digitalizarea completă a interacţiunilor dintre Consiliul Judeţean şi cetăţeni: depunere/emitere documente, plăţi, notificări, programări şi programe de consultare publică. Este nevoie de simplificare administrativă: un singur portal digital pentru autorizaţii, avize şi plăţi, dar şi de o platformă digitală comună (CJ Buzău + toate primăriile din jud. Buzău) dedicată investitorilor noi, antreprenorilor locali şi turiştilor. Crearea unui tablou de bord public, pentru transparenţă şi guvernanţă deschisă, care să includă stadiul realizării proiectelor, monitorizare, licitaţii, propuneri si consultări publice. Dezvoltarea unui nou proiect prin crearea unui hub de servicii suport, prin parteneriat cu primăriile din zona urbană a Jud. Buzău şi finanţare comună. Acesta va deservi companiile din jud. Buzău, tinerii antreprenori, dar va oferi şi programe pentru formarea tinerilor în domeniul digital, inclusiv prin programe de formare în AI. Acest centru va servi şi pentru formarea elevilor din jud. Buzău, în pregătirea în domeniul digital, susţinerea proiectelor de cercetare şi de inovaţie prin parteneriate educaţionale incheiate cu toate UAT-urile din Jud. Buzău.

PROGRAME DE FORMARE ŞI RECONVERSIE PROFESIONALĂ

Academia Buzău va fi un program susţinut de CJ şi de parteneri (primării, antreprenori şi noi investitori) pentru formare şi reconversie profesională, inclusiv la cererea antreprenorilor locali şi a noilor investitori, în baza planului de investiţii. Aceasta va servi şi pentru politici de incluziune digitală: formare pentru seniori şi funcţionari şi conectivitate 100% rurală, pentru susţinerea programelor de formare accelerată pentru tineri şi reconversie digitală. Prioritizarea formării profesionale pentru persoanele cu dizabilităţi şi integrarea prin parteneriate cu companiile care primesc susţinere financiară la nivel local.

PILONUL 4

SERVICII COMUNITARE. SERVICII MEDICALE.

CJ Buzău este principalul adiministrator al serviciilor medicale. Sunt neceare investiţii în sistemul sanitar din jud. Buzău, precum extinderea specializărilor şi a investigaţiilor ce pot fi realizate la Spitalul Judeţean Buzău, inclusiv în secţiile externe. Digitalizarea completă a fluxurilor medicale şi administrative, modernizarea infrastructurii şi a echipamentelor.

Crearea şi integrarea unui centru de formare şi de cercetare medicală în cadrul Spitalului Judeţean. Investiţia într-un nou spital municipal, în parteneriat cu Primăria Mun. Buzău, cu o nouă secţie de pediatrie şi un centru de recuperare, proiect integrat în reţeaua regională de sănătate, ca centru de specialitate. Crearea unui nou bloc operator integrat şi laborator integrat de analize rapide. Implementarea dosarului medical electronic, unic la nivelul Spitalului Judeţean, secţiile externe şi noul spital municipal. Investiţii in programul „Tineri Medici Buzău”, care să ofere locuinţe de serviciu, burse, granturi de cercetare, schimburi de experienţă cu spitale universitare şi centre medicale de excelenţă, în baza unui contract cu durată minimă de activitate. Secţii externe noi care să acopere nevoile din zonele rurale, unde nu există unităţi medicale şi parteneriat pentru Oraşul Râmnicu Sărat! Retele de apă şi canal, transport si infrastrucura rutieră Extinderea reţelelor de apă şi canal, dar nu în 2050, aşa cum se regăseşte azi ca obiectiv în actuala strategie a CJ Buzău. Creşterea participaţiei CJ în acţionariatul Companiei de Apă Buzău, auditarea activităţii, a costurilor şi optimizarea schemei de personal. Eliminarea criteriului şi a factorului politic din managmentul companiei. Regândirea transportului public judeţean şi crearea unui nou sistem prin parteneriat CJ–UAT-uri. Rute de transport care să faciliteze accesul buzoienilor care muncesc în mediul urban, dar care au domiciliul in mediul rural, în baza unei consultări publice şi a unei analize detaliate. Reabilitarea drumurilor judeţene, prioritizând traseele turistice şi legăturile cu importanţă ecnomică, dar şi comunităţile izolate.

SERVICII SOCIALE

Consiliul Judeţean are responsabilitatea de a garanta un sistem coerent de protecţie şi incluziune socială. În acest sens, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, instituţii publice aflate în subordinea CJ-ului, au ca scop implementarea politicilor de protecţie socială prin beneficii de asistenţă socială şi servicii sociale. Îmi propun să adopt o abordare centrată pe persoana vulnerabilă în care intervenţia suportului social să pornească de la nevoile, resursele şi potenţialul fiecărui individ în parte, astfel:

• Parteneriate publice şi private cu instituţii / ONG-uri (în special activarea ONG-urilor. În Jud. Buzău ducem lipsă acută de organizaţii care să colaboreze cu DGASPC-ul în anumite arii de intervenţie socială, iar bugetul necesar nu este unul care să nu poata fi alocat. Este însă nevoie de voinţă.

• Servicii sociale fără cazare: centre de zi pentru copiii predispuşi abandonului şcolar din familii fără posibilităţi financiare aflate în risc de excluziune socială şi centre de zi pentru persoanele cu dizabilităţi care să asigure informare, consiliere, sprijin emoţional şi social în scopul reabilitării şi reintegrării sociale.

• Accelerarea procesului de dezinstituţionalizare prin crearea de locuinţe protejate pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru tinerii care părăsesc sistemul de protecţie specială care nu pot trăi complet independent.

SERVICII EDUCAŢIONALE, CULTURALE ŞI PROGRAME PENTRU TINERI Investiţii în programul „Buzău Youth District” – un spaţiu unde tinerii învaţă, creează, se relaxează şi dau sens comunităţii jud. Buzău. Crearea unei zone mixte educaţionale, culturale şi recreative, o strategie locală de dezvoltare a unei culturi urbane tinere, bazate pe arte, sport, inovaţie şi implicare civică. Acest proiect ar trebui să includă o zonă de campus de activităţi culturale şi educaţionale, în care ar trebui relocate centrele deja existente (Biblioteca Judeţeană, Teatrul „George Ciprian”, Centrul Judeţean de Cultură şi Artă, Muzeul Judeţean). Proiectul va include săli multifuncţionale, zone expoziţionale care pot găzdui evenimente cross-sectoriale (artă, ştiinţă, tehnologie). Poate fi amplasat într-o zonă industrială revitalizată sau în zona Valea Buzăului, cu linie de transport public. Cost – 9 milioane de euro, buget local şi POR.

Extinderea activităţilor Bibliotecii Judeţene prin secţii externe în mediul rural şi in alte zone urbane. Susţinerea unui sector ONG dedicat tinerilor, proiectelor culturale şi educaţionale, evenimentelor tematice şi inovative. Susţinerea financiară a elevilor cu rezultate foarte bune, prin programe de excelenţă, dar şi a programelor de reducere a abandonului şcolar.

PILONUL 5

REFORMA CONSILIULUI JUDEŢEAN BUZĂU ESTE ABSOLUT NECESARĂ!

CJ Buzău are în subordine opt instituţii şi încă opt organisme constituite pe lângă activitatea CJ-ului. Aparatul de specialitate este compus din 250 de persoane, dintre care 22 sunt funcţii de conducere, iar funcţiile publice însumează 208 persoane, dintre care 21 ocupă funcţii de conducere. Atât primarii din judeţul Buzău, cât şi persoanele juridice sau fizice care interacţionează cu CJ Buzău reclamă birocraţia excesivă, dar şi timpul mare de aşteptare pentru a primi documentele sau deciziile necesare.

Este nevoie de digitalizarea completă a mai multor servicii, prin măsurile incluse în acest program, la punctele anterioare, atât în relaţia cu UAT-urile, cât şi cu cetăţenii. Însă este nevoie şi de o reaşezare a activităţii fiecărui departament intern şi a fiecărei instituţii subordonate, deoarece, pe baza datelor financiare din ultimii ani, prea multe resurse financiare sunt utilizate pentru funcţionarea acestora, iar cetăţeanul primeşte servicii slabe din cauza lipsei bugetelor adecvate.

Prin urmare, îmi asum ca în primele şase luni de mandat să finalizăm acest proces de reconfigurare a activităţii interne şi a instituţiilor subordonate, pentru a putea aduce servicii şi resurse mai bune pentru cetăţeni şi pentru a putea derula proiectele incluse în acest program. Buzău 2030 este o poveste despre curaj, colaborare şi viziune. Această strategie nu este un document birocratic, ci un angajament colectiv de a transforma judeţul într-un ecosistem viu şi competitiv. Cu lideri responsabili, antreprenori vizionari şi comunităţi implicate, Buzăul poate deveni un model pentru România.

MATERIAL PUBLICITAR POLITIC, la comanda PNL - Filiala Judeţeană Buzău. Alegerile locale parţiale din
7 decembrie 2025 CMF: 51250002 Notificarea privind transparenţa la: https://pnl.ro/transparenta

<div style="position: absolute; left: -1423117px;">      
Hello Casino
</div>