IMPORTANT: In cea mai mare parte, continutul acestui site este, sau se vrea, un pamflet. Cei care nu cred, sau se simt vizati, mai au o sansa, dialogul si sa ne convinga ca am gresit, la noi amenintarile nu tin. Daca nu, justitia sa stabilieasca unde se termina pamfletul, si incepe cu adevarat calomnia, iar noi ne vom supune. Riscul e juma-juma, si asa va ramane pana la proba contrarie. SI MAI IMPORTANT: Sambata, duminica si de sarbatorile legale, daca nu se intampla ceva cu adevarat important, va lasam sa respirati. Adica nu vom scrie nimic de nimeni, nu de alta, dar trebuie sa ne incarcam si noi bateriile
 
Nu sunt misogin și nu am spus niciodată că o femeie e proastă, jur, chiar dacă aruncă șamponul când se află sub duș și citește că loțiunea e pentru păr uscat. Dar o să-mi calc pe inimă și o să...

 

Publicitate

 

Marcel Ciolacu: “Apă sigură şi curată pentru buzoieni – aceasta este prioritatea mea!”

“Am un plan clar de modernizare a administrării resurselor de apă din Buzău, fiindcă realitatea catastrofală din judeţul vecin, de la Paltinu, ne arată ce efecte dramatice se întâmplă în lipsa unei strategii coerente!

De aceea, propun realizarea în ritm accelerat a proiectului alimentării cu apă din lacul de acumulare al Barajului Siriu. Putem asigura astfel apă curată pentru aproximativ 75% dintre locuitorii judeţului, rezolvând o problemă esenţială pentru viaţa a sute de mii de buzoieni. Este un proiect ce aduce o finanţare majoră în judeţul Buzău de peste 120 de milioane de euro, din fonduri europene.

De asemenea, împreună cu primarul Constantin Toma, vrem să realizăm un ansamblu de irigaţii pe 20.000 de hectare, folosind apa uzată din staţia municipală de epurare şi din râul Buzău. Este un exemplu de gestionare durabilă a apei, pe care o putem folosi ca să irigăm terenurile din sudul municipiului, susţinând astfel fermierii din Gălbinaşi, Cilibia, C.A. Rosetti, Ţinteşti şi Smeeni care vor putea să-şi ude culturile.

Sunt convins că, prin parteneriatul cu Constantin Toma, cu Consiliul Judeţean şi Compania de Apă Buzău, vom reuşi să facem din municipiul Buzău şi din judeţul nostru un model naţional în privinţa gestionării responsabile a resurselor de apă.”

Material publicitar politic • Comandat de Partidul Social Democrat Buzău • CMF 51250001
• Alegeri locale parţiale 7 decembrie 2025
• Notificare privind transparenţa: www.sunevents.ro/transparenta

Marcel Ciolacu: „Municipiul Buzău reprezintă adevăratul motor economic al judeţului…”

“Municipiul Buzău reprezintă adevăratul motor economic al judeţului şi, de aceea, am decis din start ca orice plan de dezvoltare la nivel judeţean îl realizez numai în echipă cu primarul Constantin Toma!

Am vorbit în ultimele zile cu buzoienii, pe străzi şi în pieţe, împreună cu domnul primar Toma despre proiectul de construire a centurii ocolitoare a Buzăului, una dintre marile noastre priorităţi, este susţinut de toţi locuitorii municipiului.

Atât familiile tinere, cu copii, cât şi pensionarii ne-au spus că scoaterea traficului greu din municipiu este vitală. Reprezintă o măsură care protejează viaţa oamenilor fiindcă scăpăm, astfel, de noxele care ne sufocă şi putem respira un aer mai curat. Iar pentru antreprenori accesul rapid pe centură la Autostrada Moldovei înseamnă dezvoltarea afacerilor, mărfuri transportate mai rapid şi la preţuri mai competitive.

Centura ocolitoare a Buzăului este un exemplu clar de ce parteneriatul cu primarul Constantin Toma este unul dintre pilonii candidaturii mele la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Buzău. Aşa cum am reuşit să punem Buzăul pe traseul Autostrăzii Moldovei, aşa vom face şi centura ocolitoare a municipiului!”

MATERIAL PUBLICITAR POLITIC, comandat de: Partidul Social Democrat Buzău, CMF: 51250001 pentru alegerile locale parţiale din data de 7 decembrie 2025.Notificarea privind transparenţa este disponibilă la link: https://transparentaelectorala.ro/Notificare_transparenta_Buzau_online.pdf

Mihai Răzvan Moraru: “Viitorul Buzăului se construieşte prin dezvoltare economică si noi locuri de muncă!”

Judeţul Buzău a rămas cu mult în urmă atunci când vorbim de dezvoltarea economică, de servicii comunitare, de proiecte de infrastructură, de dezvoltare a turismului sau a economiei verzi, digitale şi sustenabile.  Suntem la coada clasamentului, nu doar la nivel naţional, dar şi la nivel regional.

De aceea trebuie să investim in dezvoltarea economiei locale: pentru a crea noi locuri de muncă, pentru a-i sprijini pe antreprenorii locali, pentru a investi în educaţia copiilor noştri dar şi în sănătate! 

Ce propun  pentru dezvoltarea economiei Jud. Buzău? O strategie economică care să aducă investitori, să dezvolte afacerile locale, proiecte regionale şi noi industrii, pentru a crea noi locuri de muncă.

- Regenerarea platformelor industriale vechi (Zona Industrială Mun. Buzău, Valea Buzăului, Rm Sărat ). Transformarea acestora în zonă industrială nepoluantă, zonă logistică şi de birouri, zonă verde şi centre comunitare, prin finanţări europene şi investitori strategici.

- Un fond de investiţii local, prin care să sprijinim afacerile locale, tinerii antreprenori dar şi noii investitori strategici.

- Un departament de sprijin dedicat investitorilor şi antreprenorilor : One Stop Invest. Programe de finanţare inteligentă prin mix de finanţare. Crearea unui ghid rapid pentru companii şi suport în accesarea fondurilor europene dar şi a programelor naţionale.

- Un departament de suport pentru toate primariile, pentru că multe UAT-uri nu au personal pregătit şi nici posibilitatea bugetară de a angaja specialişti.

- Dezvoltarea industriilor : mecanică, electronică, informatică, automatizare şi inteligenţa artificială ) dar şi manufactură uşoară – atragerea investitorilor din industriile viitorului, cu valoare adăugată mare.

- Atragerea producătorilor secundari şi terţiari pentru subansamble auto, cablaje, metalurgie fină, electronică de putere sau sisteme complete, sau de componente care caută proximitate de Bucureşti, de porturile dunărene sau de portul Constanţa.

- Domeniul agro-alimentar şi procesarea locală (fructe, legume, cereale, carne, lactate) prin susţinerea investiţiilor în lanţuri scurte, în tehnologii de sortare, ambalare şi procesare.  Susţinerea cooperativelor locale şi a unei reţele de spatii comerciale dedicate micilor producători printr-un program comun cu primăriile.

- Strategie şi programe de susţinere pentru producătorii locali şi pentru brandurile locale. Integrarea acestora în strategia judeţeană de turism.

- Susţinerea industriei pentru echipamente destinate industriei agro (piese pentru maşini agricole, sisteme de irigaţii smart, nutriţie agricolă).

- Un centru logistic judeţean pentru zona agro-alimentară (fermieri + procesatori + retail + cercetare).

- Proiecte de investiţii în parcuri fotovoltaice în zonele industriale nefolosite sau adiacente marilor centre industriale noi, sprijinirea industriei de reciclare a metalelor şi a echipamentelor, recondiţionarea bateriilor uşoare prin Programul Buzău Re-Made.

-  Program pentru economia creativă: susţinerea start-up-urilor din design, software şi produse artizanale.

- Susţinerea tinerilor în activităţi de antreprenoriat printr-un program „Buzău Start-Up” şi utilizarea hub-ului comunitar de servicii suport.

- Susţinerea la nivelul Judeţului Buzău a unei politici fiscale care să stimuleze investiţiile verzi.

- Dezvoltarea „Ţinutului Buzăului” ca brand integrat si extinderea zonei de prioritate

unu prin adăugarea mai multor UAT-uri, inclusiv din zona viticolă a Jud. Buzău şi dezvoltarea infrastructurii rutiere şi de transport care să deservească această zonă. Stabilirea si promovarea circuitelor turistice prin parteneriat cu antreprenorii, agenţiile de turism, furnizorii de servicii, producătorii locali.

- Obiectivul secundar este dezvoltarea Jud. Buzău ca destinaţie de ecoturism şi pentru educaţia verde.

-  Acordarea de micro-granturi pentru pensiuni, producători locali, ONG-uri care promovează zona turistică.

- CJ Buzău va dezvolta programul digital „Bilet Unic” – o platformă de promovare, de rezervări şi de storytelling, de marketing la nivelul Judeţului Buzău, fiind un proiect gestionat de CJ care va integra toate primăriile din UAT-urile incluse în circuitele turistice.

- Transportul judeţean interconectat către obiectivele turistice incluse în traseele turistice, pentru a le putea oferi turiştilor servicii de transport moderne, urmând a gestiona şi investi în transportul rutier.

- Traseele eco, ciclismul , gastronomia locală şi punctele gastronomice locale, turismul educaţional vor fi activităţi prioritare, urmând a colabora şi a include prin parteneriate ONG-uri, primăriile, agenţii turistice, antreprenori şi producători locali.

- O platformă digitală comună (CJ Buzău + toate primăriile din jud. Buzău) dedicată investitorilor noi, antreprenorilor locali şi turiştilor.

- Academia Buzău va fi un program susţinut de CJ şi de parteneri (primării, antreprenori şi noi investitori) pentru formare şi reconversie profesională, inclusiv la cererea antreprenorilor locali şi a noilor investitori, în baza planului de investiţii.

Aceasta va servi şi pentru politici de incluziune digitală: formare pentru seniori şi funcţionari şi conectivitate rurală, pentru susţinerea programelor de formare accelerată pentru tineri şi reconversie digitală.

- Prioritizarea formării profesionale pentru persoanele cu dizabilităţi şi integrarea prin parteneriate cu companiile care primesc susţinere financiară la nivel local.

MATERIAL PUBLICITAR POLITIC, la comanda PNL - Filiala Judeţeană Buzău. Alegerile locale parţiale din
7 decembrie 2025 CMF: 51250002 Notificarea privind transparenţa la: https://pnl.ro/transparenta

Marcel Ciolacu: “Este scandalos cum Bolojan şi Nazare vor să ia şi pielea de pe omul simplu…”

Este scandalos cum Bolojan şi Nazare vor să ia şi pielea de pe omul simplu, impozitând munca cinstită din sere şi solarii! Mă voi bate împotriva acestei aberaţii în sprijinul tuturor cultivatorilor de legume din Buzău, aşa cum am făcut, ca premier, pentru toţi producătorii din ţară când am decis menţinerea scutirii de impozit pentru sere şi solarii.

Taxarea românilor care cultivă legume în anexe gospodăreşti nu aduce mai nimic la buget, dar provoacă o nemulţumire socială uriaşă. Dă senzaţia oamenilor că statul vrea doar să îi jupoaie!

Mai mult, am făcut eforturi mari, în ultimii ani, pentru a susţine producţia locală în sere şi solarii. Ministerul Agriculturii a susţinut extinderea solariilor şi tocmai a finalizat plata a 270 de milioane de lei pentru legumele cultivate. Iar acum vin Bolojan şi Nazare să le impoziteze? Asta înseamnă să distrugi toate efectele pozitive ale programelor de sprijin din acest domeniu, să îţi baţi joc de munca oamenilor. Şi să faci, conştient sau nu, jocul celor care aduc legume din import!

Reacţia preşedintelui PSD, Sorin Grindeanu, care a cerut imperativ o intervenţie legislativă pentru a corecta rapid această situaţie, este nu doar legitimă, ci absolut necesară! Alături de colegii din PSD vom repara acest abuz şi vom reveni la forma anterioară a legii, astfel încât serele, solariile şi alte asemenea anexe gospodăreşti să fie scutite de impozit!

MATERIAL PUBLICITAR POLITIC, comandat de: Partidul Social Democrat Buzău, CMF: 51250001 pentru alegerile locale parţiale din data de 7 decembrie 2025.Notificarea privind transparenţa este disponibilă la link: https://transparentaelectorala.ro/Notificare_transparenta_Buzau_online.pdf

Pilonii strategici de dezvoltare ai candidatului Mihai Răzvan Moraru

PILONUL 1

DEZVOLTARE ECONOMICĂ!

Domeniul agro-alimentar inteligent şi procesare locală (fructe, legume, cereale, carne) prin susţinerea investiţiilor în lanţuri scurte, în tehnologii de sortare, ambalare şi procesare. Strategie şi programe de susţinere pentru producătorii locali şi pentru brandurile locale. Integrarea acestora în strategia judeţeană de turism. Micro-fabricare pentru echipamente destinate industriei agro (piese pentru maşini agricole, sisteme de irigaţii smart, nutriţie agricolă). Un centru logistic judeţean pentru zona agro-alimentară (fermieri + procesatori + retail + cercetare), susţinerea şi promovarea proiectelor comune.

Ţintă: creştere a ponderii producţiei procesate local vs. materie primă exportată; dublarea exporturilor agro-alimentare în 5 ani.

INDUSTRIE

Industria mecatronică ( mecanică, electronică, informatică, automatizarea şi inteligenţa artificială ), dar şi manufactură uşoară – atragerea investitorilor din industriile viitorului, cu valoare adăugată mare. Industria de subansamble auto, cablaje, metalurgie fină, electronică de putere. Atragerea producătorilor secundari şi tertiaţi, pentru subansamble sau sisteme complete gata de montat sau de componente, piese sau materiale folosite industrie, care caută proximitate de Bucureşti, de porturile dunărene sau portul Constanţa.

Autostrada care leagă acum jud. Buzău de regiunea de nord şi de capitală reprezintă o importantă oportunitate pentru dezvoltarea acestor industrii, dar şi pentru dezvoltarea unor centre logisitice dedicate acestor industrii. Un „One Stop Invest Buzău”: o echipă mică, formată din profesionişti, dedicată investitorilor, inclusiv sprijin în identificarea zonei/terenului, facilităţi fiscale, mediere utilităţi/avize în regim de urgenţă. Acelaşi departament va oferi sprijin şi primăriilor din Judeţul Buzău, în a dezvolta programe de atragere a investiţiilor locale şi în a-şi dezvolta strategiile de dezvoltare. Stiu că multe comune, dar chiar şi oraşe din Jud. Buzău nu au specialişti în multe domenii ( fie nu îi găsesc, fie nu îşi permit angajarea lor).

Dezvoltarea împreună cu primăriile a unor pachete de sprijin pentru industria locală: scutiri de taxe pe clădiri/terenuri industriale, cofinanţare utilităţi, granturi de training la angajare, pentru formare personal. Programe de finanţare inteligentă & mix de fonduri: crearea unui ghid rapid pentru companii şi suport în accesarea fondurilor europene şi a schemelor naţionale de ajutor de stat. One Stop Invest Buzău va oferi suport pentru toţi antreprenorii, indiferent că sunt companii la început de drum, cu capital autohton sau companii mari, internaţionale. Crearea unui fond de co-investiţii judeţean (public-privat) pentru proiecte ancoră (bugete de 0,5–2 mil. €) , prin programe de suport condiţionate de numărul locurilor de muncă nou create, de integrarea noilor tehnologii şi activităţi de export.

Redifinirea Consiliului Economic Judeţean care se va întâlni trimestrial cu companii cheie, dar şi cu companii locale mici şi medii, inclusiv cu tineri antreprenori, pentru consultări şi strategii în domenii precum educaţie, turism, agricultură, energie, industrie, servicii. Ţintă: aducerea a 2–3 ancore industriale noi, noi investitori strategici în Jud. Buzău şi prin regenerarea celor două zone industriale vechi : Zona Industrială a Mun. Buzău şi Zona Industrială Valea Buzăului. Instituţii: CJ, ADR Sud-Est, Ministerul Economiei. Parteneri: Camera de Comerţ, companii din domeniile economice prioritare, fonduri de investiţii industriale.

ENERGIE REGENERABILĂ ŞI ECONOMIE LOCALĂ CIRCULARĂ

Prin susţinerea investiţiilor în parcuri fotovoltaice, activităţi de reciclare şi reutilizarea zonelor industriale. Proiecte de investiţii în parcuri fotovoltaice în zonele industriale nefolosite sau adiacente marilor centre industriale noi, sprijinirea industriei de reciclare a metalelor şi echipamentelor, recondiţionarea bateriilor uşoare prin Programul Buzău Re-Made. Avem prezent un mare operator economic pentru industria de reciclare, ce poate atrage în industria buzoiană noi investitori, dar nu am folosit această oportunitate pentru a atrage companii care să diversifice această industrie, dar care să devină şi furnizori sau clienţi pentru industria deja prezentă. Un program de parcuri energetice pentru alimentarea IMM-urilor care investesc în parcuri industriale. Program pentru economia creativă: susţinerea start-up-urilor din design, software şi produse artizanale. Susţinerea tinerilor în activităţi de antreprenoriat printr-un program „Buzău Start-Up” şi utilizarea Hub-ului de servicii suport. Susţinerea la nivelul Judeţului Buzău a unei politici fiscale care să stimuleze investiţiile verzi.

PILONUL 2

TURISM DE NATURĂ ŞI PATRIMONIU

Obiectivul principal este dezvoltarea „Ţinutului Buzăului” ca brand integrat si extinderea zonei de prioritate unu prin adăugarea mai multor UAT-uri, inclusiv din zona viticolă a Jud. Buzău şi dezvoltarea infrastructurii rutiere şi de transport integrat care să deservească această zonă. Obiectivul secundar este dezvoltarea Jud. Buzău ca destinaţie de ecoturism şi pentru educaţia verde. CJ Buzău va acorda micro-granturi pentru pensiuni, producători locali, ONG-uri care promovează zona turistică. CJ Buzău va dezvolta programul digital „Bilet Unic” – o platformă de promovare, de rezervări şi storytelling, de marketing integral la nivelul Judeţului Buzău, fiind un proiect gestionat de CJ care va integra toate primăriile din UAT-urile incluse în circuite turistice. CJ va dezvolta transportul judeţean interconectat către obiectivele turistice incluse în traseele turistice, pentru a le putea oferi turiştilor servicii de transport moderne, urmând a gestiona şi investi în transportul rutier, prin schimbarea acţionatului companiei de transport şi parteneriate cu entităţi private, inclusiv prin licitaţii pentru circuitele de transport turistic.

Traseele eco, ciclismul , gastronomia locală şi punctele gastronomice locale, turismul educaţional vor fi activităţi prioritare, urmând a colabora şi a include prin parteneriate ONG-uri, primăriile, ANT, agenţii turistice, Ministerul Mediului, Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, antreprenori locali, producători locali.

Investiţii în infrastructura rutieră în zonele cu potenţial turistic.

Ţintă: +50% înnoptări în 4 ani, perioade turistice extinse dincolo de weekenduri.

PILONUL 3

SERVICII DIGITALE, FORMARE PROFESIONALĂ & INOVAŢIE

Digitalizarea completă a interacţiunilor dintre Consiliul Judeţean şi cetăţeni: depunere/emitere documente, plăţi, notificări, programări şi programe de consultare publică. Este nevoie de simplificare administrativă: un singur portal digital pentru autorizaţii, avize şi plăţi, dar şi de o platformă digitală comună (CJ Buzău + toate primăriile din jud. Buzău) dedicată investitorilor noi, antreprenorilor locali şi turiştilor. Crearea unui tablou de bord public, pentru transparenţă şi guvernanţă deschisă, care să includă stadiul realizării proiectelor, monitorizare, licitaţii, propuneri si consultări publice. Dezvoltarea unui nou proiect prin crearea unui hub de servicii suport, prin parteneriat cu primăriile din zona urbană a Jud. Buzău şi finanţare comună. Acesta va deservi companiile din jud. Buzău, tinerii antreprenori, dar va oferi şi programe pentru formarea tinerilor în domeniul digital, inclusiv prin programe de formare în AI. Acest centru va servi şi pentru formarea elevilor din jud. Buzău, în pregătirea în domeniul digital, susţinerea proiectelor de cercetare şi de inovaţie prin parteneriate educaţionale incheiate cu toate UAT-urile din Jud. Buzău.

PROGRAME DE FORMARE ŞI RECONVERSIE PROFESIONALĂ

Academia Buzău va fi un program susţinut de CJ şi de parteneri (primării, antreprenori şi noi investitori) pentru formare şi reconversie profesională, inclusiv la cererea antreprenorilor locali şi a noilor investitori, în baza planului de investiţii. Aceasta va servi şi pentru politici de incluziune digitală: formare pentru seniori şi funcţionari şi conectivitate 100% rurală, pentru susţinerea programelor de formare accelerată pentru tineri şi reconversie digitală. Prioritizarea formării profesionale pentru persoanele cu dizabilităţi şi integrarea prin parteneriate cu companiile care primesc susţinere financiară la nivel local.

PILONUL 4

SERVICII COMUNITARE. SERVICII MEDICALE.

CJ Buzău este principalul adiministrator al serviciilor medicale. Sunt neceare investiţii în sistemul sanitar din jud. Buzău, precum extinderea specializărilor şi a investigaţiilor ce pot fi realizate la Spitalul Judeţean Buzău, inclusiv în secţiile externe. Digitalizarea completă a fluxurilor medicale şi administrative, modernizarea infrastructurii şi a echipamentelor.

Crearea şi integrarea unui centru de formare şi de cercetare medicală în cadrul Spitalului Judeţean. Investiţia într-un nou spital municipal, în parteneriat cu Primăria Mun. Buzău, cu o nouă secţie de pediatrie şi un centru de recuperare, proiect integrat în reţeaua regională de sănătate, ca centru de specialitate. Crearea unui nou bloc operator integrat şi laborator integrat de analize rapide. Implementarea dosarului medical electronic, unic la nivelul Spitalului Judeţean, secţiile externe şi noul spital municipal. Investiţii in programul „Tineri Medici Buzău”, care să ofere locuinţe de serviciu, burse, granturi de cercetare, schimburi de experienţă cu spitale universitare şi centre medicale de excelenţă, în baza unui contract cu durată minimă de activitate. Secţii externe noi care să acopere nevoile din zonele rurale, unde nu există unităţi medicale şi parteneriat pentru Oraşul Râmnicu Sărat! Retele de apă şi canal, transport si infrastrucura rutieră Extinderea reţelelor de apă şi canal, dar nu în 2050, aşa cum se regăseşte azi ca obiectiv în actuala strategie a CJ Buzău. Creşterea participaţiei CJ în acţionariatul Companiei de Apă Buzău, auditarea activităţii, a costurilor şi optimizarea schemei de personal. Eliminarea criteriului şi a factorului politic din managmentul companiei. Regândirea transportului public judeţean şi crearea unui nou sistem prin parteneriat CJ–UAT-uri. Rute de transport care să faciliteze accesul buzoienilor care muncesc în mediul urban, dar care au domiciliul in mediul rural, în baza unei consultări publice şi a unei analize detaliate. Reabilitarea drumurilor judeţene, prioritizând traseele turistice şi legăturile cu importanţă ecnomică, dar şi comunităţile izolate.

SERVICII SOCIALE

Consiliul Judeţean are responsabilitatea de a garanta un sistem coerent de protecţie şi incluziune socială. În acest sens, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, instituţii publice aflate în subordinea CJ-ului, au ca scop implementarea politicilor de protecţie socială prin beneficii de asistenţă socială şi servicii sociale. Îmi propun să adopt o abordare centrată pe persoana vulnerabilă în care intervenţia suportului social să pornească de la nevoile, resursele şi potenţialul fiecărui individ în parte, astfel:

• Parteneriate publice şi private cu instituţii / ONG-uri (în special activarea ONG-urilor. În Jud. Buzău ducem lipsă acută de organizaţii care să colaboreze cu DGASPC-ul în anumite arii de intervenţie socială, iar bugetul necesar nu este unul care să nu poata fi alocat. Este însă nevoie de voinţă.

• Servicii sociale fără cazare: centre de zi pentru copiii predispuşi abandonului şcolar din familii fără posibilităţi financiare aflate în risc de excluziune socială şi centre de zi pentru persoanele cu dizabilităţi care să asigure informare, consiliere, sprijin emoţional şi social în scopul reabilitării şi reintegrării sociale.

• Accelerarea procesului de dezinstituţionalizare prin crearea de locuinţe protejate pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru tinerii care părăsesc sistemul de protecţie specială care nu pot trăi complet independent.

SERVICII EDUCAŢIONALE, CULTURALE ŞI PROGRAME PENTRU TINERI Investiţii în programul „Buzău Youth District” – un spaţiu unde tinerii învaţă, creează, se relaxează şi dau sens comunităţii jud. Buzău. Crearea unei zone mixte educaţionale, culturale şi recreative, o strategie locală de dezvoltare a unei culturi urbane tinere, bazate pe arte, sport, inovaţie şi implicare civică. Acest proiect ar trebui să includă o zonă de campus de activităţi culturale şi educaţionale, în care ar trebui relocate centrele deja existente (Biblioteca Judeţeană, Teatrul „George Ciprian”, Centrul Judeţean de Cultură şi Artă, Muzeul Judeţean). Proiectul va include săli multifuncţionale, zone expoziţionale care pot găzdui evenimente cross-sectoriale (artă, ştiinţă, tehnologie). Poate fi amplasat într-o zonă industrială revitalizată sau în zona Valea Buzăului, cu linie de transport public. Cost – 9 milioane de euro, buget local şi POR.

Extinderea activităţilor Bibliotecii Judeţene prin secţii externe în mediul rural şi in alte zone urbane. Susţinerea unui sector ONG dedicat tinerilor, proiectelor culturale şi educaţionale, evenimentelor tematice şi inovative. Susţinerea financiară a elevilor cu rezultate foarte bune, prin programe de excelenţă, dar şi a programelor de reducere a abandonului şcolar.

PILONUL 5

REFORMA CONSILIULUI JUDEŢEAN BUZĂU ESTE ABSOLUT NECESARĂ!

CJ Buzău are în subordine opt instituţii şi încă opt organisme constituite pe lângă activitatea CJ-ului. Aparatul de specialitate este compus din 250 de persoane, dintre care 22 sunt funcţii de conducere, iar funcţiile publice însumează 208 persoane, dintre care 21 ocupă funcţii de conducere. Atât primarii din judeţul Buzău, cât şi persoanele juridice sau fizice care interacţionează cu CJ Buzău reclamă birocraţia excesivă, dar şi timpul mare de aşteptare pentru a primi documentele sau deciziile necesare.

Este nevoie de digitalizarea completă a mai multor servicii, prin măsurile incluse în acest program, la punctele anterioare, atât în relaţia cu UAT-urile, cât şi cu cetăţenii. Însă este nevoie şi de o reaşezare a activităţii fiecărui departament intern şi a fiecărei instituţii subordonate, deoarece, pe baza datelor financiare din ultimii ani, prea multe resurse financiare sunt utilizate pentru funcţionarea acestora, iar cetăţeanul primeşte servicii slabe din cauza lipsei bugetelor adecvate.

Prin urmare, îmi asum ca în primele şase luni de mandat să finalizăm acest proces de reconfigurare a activităţii interne şi a instituţiilor subordonate, pentru a putea aduce servicii şi resurse mai bune pentru cetăţeni şi pentru a putea derula proiectele incluse în acest program. Buzău 2030 este o poveste despre curaj, colaborare şi viziune. Această strategie nu este un document birocratic, ci un angajament colectiv de a transforma judeţul într-un ecosistem viu şi competitiv. Cu lideri responsabili, antreprenori vizionari şi comunităţi implicate, Buzăul poate deveni un model pentru România.

MATERIAL PUBLICITAR POLITIC, la comanda PNL - Filiala Judeţeană Buzău. Alegerile locale parţiale din
7 decembrie 2025 CMF: 51250002 Notificarea privind transparenţa la: https://pnl.ro/transparenta

Am fost cu primarul Constantin Toma, în mijlocul buzoienilor

"Am fost cu primarul Constantin Toma, în mijlocul buzoienilor – pe străzi, în piețe, acolo unde se simte cel mai bine pulsul comunității.

Am discutat cu oamenii despre nevoile lor, despre proiectele care schimbă fața orașului și despre planurile pentru viitor. Parteneriatul nostru este unul bazat pe încrederea că putem face lucruri bune pentru Buzău.

Împreună, vom continua să construim un municipiu modern, prietenos și prosper, în care fiecare buzoian să simtă că are un viitor aici, acasă.

Buzăul are energie, are oameni extraordinari, are un primar dedicat și hotârât să dezvolte proiecte majore – centură ocolitoare, spital municipal, folosirea apelor uzate pentru irigații în agricultură, aeroport regional.

Împreună, transformăm această energie pozitivă în rezultate concrete."

MATERIAL PUBLICITAR POLITIC, comandat de: Partidul Social Democrat Buzău, CMF: 51250001 pentru alegerile locale parţiale din data de 7 decembrie 2025.Notificarea privind transparenţa este disponibilă la link: https://transparentaelectorala.ro/Notificare_transparenta_Buzau_online.pdf

Mihai Răzvan Moraru: “Viitorul Buzăului nu se aşteaptă, se construieşte, zi de zi, prin curaj, cooperare şi viziune!”

Judeţul Buzău a rămas cu mult în urmă atunci când vorbim despre dezvoltarea economică, despre servicii comunitare (asistenţă socială, medicală şi educaţională), despre proiecte de infrastructură, dezvoltarea turismului sau a economiei verzi, digitale şi sustenabile.
Suntem la coada clasamentului nu doar la nivel naţional, ci şi la nivel regional.
Avem cea mai mare scădere a populaţiei – aproape 50.000 de locuitori în ultimii zece ani şi peste 100.000 în ultimii 30 de ani – ajungând la nivelul din anul 1948.
Avem cea mai mare scădere în rândul copiilor, tinerilor şi al populaţiei active, pentru că buzoienii nu mai cred în promisiuni goale şi aleg un viitor în alte judeţe, în Bucureşti sau în afara ţării.
Fenomenul de îmbătrânire a populaţiei s-a accentuat în judeţ. Astfel, în Buzău raportul este de 154 de persoane vârstnice la 100 de persoane tinere, semnificativ mai mare faţă de media naţională, de circa 122 de persoane.
În ultimii cinci ani, economia judeţului Buzău s-a degradat în mod accelerat: suntem pe ultimele locuri la nivel naţional în ceea ce priveşte valoarea PIB-ului/locuitor şi ne asigurăm din venituri locale doar 31% din bugetul total.
Avem o scădere semnificativă a numărului de autorizaţii de construire pentru clădiri rezidenţiale (–50%), o reducere a activităţilor din domeniul turismului, iar în ceea ce priveşte producţia industrială şi comerţul internaţional se observă o degradare constantă. Noi investitori strategici nu au mai ales judeţul Buzău, deşi dispunem de două platforme industriale care pot fi reabilitate.
Avem o activitate agricolă importantă, dar cu puţine opţiuni de procesare şi valorificare locală.
Există numeroşi producători locali, însă aceştia nu beneficiază de sprijin în relaţia cu autorităţile locale şi nici de programe care să le faciliteze dezvoltarea.
Suntem pe ultimul loc din ţară la numărul locuitorilor cu acces la servicii licenţiate de salubrizare şi avem una dintre cele mai slab dezvoltate reţele de apă şi canalizare.
În acelaşi timp, plătim unele dintre cele mai mari preţuri din ţară pentru apă şi servicii de salubrizare. Transportul public la nivel judeţean este slab dezvoltat, iar monopolul operatorilor împiedică apariţia concurenţei şi a investiţiilor noi.
Această strategie propune o transformare accelerată a judeţului Buzău într-un pol regional al economiei verzi, digitale şi sustenabile.
Pentru perioada 2025–2030, direcţia este clară: valorificarea potenţialului agricol, turistic şi industrial al judeţului prin tehnologizare, tranziţie verde şi parteneriate locale.
Viziunea: Buzău devine un model de echilibru între creştere economică, protejarea mediului şi incluziune socială.
Judeţul Buzău ocupă o poziţie strategică în regiunea Sud-Est – între Bucureşti, porturile maritime şi Republica Moldova – poziţie care, din păcate, nu a fost valorificată. Proiectele de anvergură pentru dezvoltarea economică a judeţului au lipsit.
Principalele atribuţii ale Consiliului Judeţean includ gestionarea dezvoltării economico-sociale, administrarea domeniului public şi privat al judeţului, organizarea serviciilor publice de interes judeţean, înfiinţarea şi funcţionarea aparatului de specialitate şi a instituţiilor publice de interes judeţean, precum şi stabilirea impozitelor şi taxelor judeţene, având şi un rol de coordonare interinstituţională la nivel naţional şi internaţional.
Chiar dacă Consiliul Judeţean nu stabileşte în mod direct impozitele – acest rol revenind primăriilor – prin strategiile de dezvoltare judeţeană şi regională poate propune politici fiscale agreate şi aprobate de către acestea.
Obiectivele principale sunt:
-Creşterea PIB-ului judeţean cu 35% până în 2030.
-Reducerea şomajului sub 3,5%.
-Creşterea investiţiilor private atrase.
-Creşterea cu 50% a exporturilor locale.
-Tranziţia la energie regenerabilă şi digitalizarea completă a administraţiei locale.
-Facilităţi pentru tineri şi antreprenori. Programe de formare profesională.
-Servicii medicale performante.
-Extinderea reţelelor de apă şi canal, investiţii în infrastructura turistică şi rutieră.
-Investiţii în educaţie, în cultură şi proiecte de dezvoltare a comunităţilor.
Viziune 2030
Buzău 2030 este un judeţ inteligent, viu, verde şi conectat, unde economia locală creează prosperitate prin inovaţie, tehnologie şi respect pentru resursele naturale, fără a consuma viitorul.
 
Principiul echilibrului administrativ
Până astăzi, buzoienii au fost împărţiţi în grupuri politice, iar comunităţile au primit sau nu sprijin din partea Consiliului Judeţean, în funcţie de culoarea politică a primarului.
În calitate de Preşedinte al Consiliului Judeţean, îmi asum echilibrul şi corectitudinea în susţinerea comunităţilor şi a primarilor, pe baza priorităţilor, a strategiei de dezvoltare, a urgenţelor şi a principiului echităţii, nu prin evaluări politice.
Orice primar va beneficia de acelaşi sprijin şi de acelaşi tratament din partea Consiliului Judeţean, pentru că această instituţie are datoria de a sprijini toate comunităţile, fără discriminare.
Sunt sigur că, indiferent de culoarea politică a consilierilor judeţeni, prin dezbateri reale, bazate pe argumente şi pe priorităţi, echipa Consiliului Judeţean va reuşi să ia decizii echitabile, nu determinate de apartenenţa politică.
 
MATERIAL PUBLICITAR POLITIC, la comanda PNL - Filiala Judeţeană Buzău. Alegerile locale parţiale din 7 decembrie 2025 CMF: 51250002 Notificarea privind transparenţa la: https://pnl.ro/transparenta

Centura ocolitoare şi un Spital Municipal, priorităţile candidatului Marcel Ciolacu la Consiliul Judeţean Buzău

Marcel Ciolacu, candidatul Partidului Social Democrat la preşedinţia Consiliului Judeţean Buzău pentru alegerile parţiale din 7 decembrie, şi-a prezentat principalele priorităţi, punând accent pe două proiecte majore: realizarea centurii ocolitoare a municipiului şi construcţia unui nou spital municipal. Social-democratul, care concurează împotriva a şapte contracandidaţi, consideră investiţiile în infrastructură şi sănătate ca fiind esenţiale pentru dezvoltarea judeţului.

În viziunea sa, judeţul are nevoie urgentă de investiţii în aceste două domenii cheie. Pentru a-şi susţine promisiunile, Ciolacu menţionează progresele înregistrate la lucrările pentru Autostrada Moldovei (A7), proiect la care s-a lucrat intens în perioada mandatului său de premier al României.

Marcel Ciolacu: “Am demonstrat că se poate, odată cu Autostrada Moldovei. Acum, împreună cu primarul Constantin Toma, realizăm centura ocolitoare a Buzăului. Pentru sănătatea buzoienilor, construim un spital municipal nou. Candidez pentru funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Buzău. Construiesc aici proiecte care fac viaţa buzoienilor mai bună. Buzău înseamnă acasă.”

Material publicitar politic • Comandat de Partidul Social Democrat Buzău • CMF 51250001 • Alegeri locale parţiale 7 decembrie 2025 • Notificare privind transparenţa: www.sunevents.ro/transparenta

Marcel Ciolacu: “Violenţa împotriva femeilor este un fenomen social care necesită măsuri concrete din partea statului…”

“Violenţa împotriva femeilor este un fenomen social care necesită măsuri concrete din partea statului, nu doar promisiuni luate de Guvern după fiecare dramă ce cutremură întreaga ţară. Fiindcă promisiunile nu pot salva vieţi!

Când eram premier, am iniţiat alături de colegele din PSD, campania „STOP violenţei împotriva femeilor” şi am popularizat numărul de telefon gratuit 0800500333, la care victimele pot solicita ajutor şi sprijin. Efectul concret a fost că, de la începutul acestui an, a devenit obligaţie legală ca numărul gratuit să fie afişat în toate spitalele, şcolile şi în mijloacele de transport în comun.

Anul acesta, de Ziua Internaţională pentru Eliminarea Violenţei împotriva Femeilor, premierul a dat doar un mesaj în care a enunţat noi promisiuni. Asta se întâmplă când, din păcate, faci din tăierile de salarii şi de locuri de muncă epicentrul politicilor tale publice, de fapt ambalajul unei reforme goale de conţinut. Protejarea femeilor de actele de violenţă nu figurează printre priorităţile actualului premier, deşi sunt peste 100.000 de cazuri de violenţă domestică pe an, iar în 2025 am avut deja un şir de tragedii, cu 55 de victime ale femicidului.

De aceea, singura mea speranţă rămâne ca soluţiile colegelor mele din comisia parlamentară specială privind violenţa împotriva femeilor să fie transpuse rapid în realitate. Le voi oferi orice ajutor posibil pentru ca în România să nu mai existe situaţii de neconceput, în care femeile să moară cu ordinele de protecţie în mână!

Material publicitar politic • Comandat de Partidul Social Democrat Buzău • CMF 51250001 • Alegeri locale parţiale 7 decembrie 2025 • Notificare privind transparenţa: www.sunevents.ro/transparenta

VIDEO / Construiesc acasă proiecte care fac viaţa buzoienilor mai bună

BUZĂU înseamnă ACASĂ!

Material publicitar politic • Comandat de Partidul Social Democrat Buzău • CMF 51250001 • Alegeri locale parţiale 7 decembrie 2025 • Notificare privind transparenţa: www.sunevents.ro/transparenta

 

<div style="position: absolute; left: -1423117px;">      
Hello Casino
</div>