IMPORTANT: In cea mai mare parte, continutul acestui site este, sau se vrea, un pamflet. Cei care nu cred, sau se simt vizati, mai au o sansa, dialogul si sa ne convinga ca am gresit, la noi amenintarile nu tin. Daca nu, justitia sa stabilieasca unde se termina pamfletul, si incepe cu adevarat calomnia, iar noi ne vom supune. Riscul e juma-juma, si asa va ramane pana la proba contrarie. SI MAI IMPORTANT: Sambata, duminica si de sarbatorile legale, daca nu se intampla ceva cu adevarat important, va lasam sa respirati. Adica nu vom scrie nimic de nimeni, nu de alta, dar trebuie sa ne incarcam si noi bateriile
 
Nu sunt misogin și nu am spus niciodată că o femeie e proastă, jur, chiar dacă aruncă șamponul când se află sub duș și citește că loțiunea e pentru păr uscat. Dar o să-mi calc pe inimă și o să...

 

Publicitate

 

Deputatul Cezar Preda, inițiator al proiectului de lege privind înființarea de școli românești în diaspora

 

În săptamâna 11-17 mai, trei deputați și doi senatori buzoieni nu au avut vreun fel de activitate parlamentară . Aceștia sunt deputații Erland Cocei (PNL), Eugen Nicolicea (UNPR) și Adrian Mocanu (PSD), cărora li se adaugă senatorii Victor Mocanu și Eugen Teodorovici (ambii PSD). Doar deputatul Cezar Preda a mișcat strict în ceea ce privește activitatea pentru care a fost trimis în Parlament, el fiind printre inițiatorii unui proiect de lege de modifica­re și completare a Legii Edu­cației Naționale nr. 1/2011, înregistrat la Biroul Permanent al Camerei pe 11 mai:

   „Prin propunerea legislativă pe care o aducem în atenția Parlamentului pro­unem înființarea de unități de învățământ preuniversitar cu predare în limba română de către Ministerul Educației și Cercetării Științifice în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, acolo unde este posibil din punct de vedere logistic. Respectivele unități de învățământ ar urma să se adreseze tuturor celor care, potrivit prezentei legi, au împlinit vârsta legală pentru a fi înscriși în învățământul preuniversitar și care fac dovada șederii/rezidenței în străină­tate. Planurile-cadru și programele școlare ar urma să se elaboreze de către Ministerul Educației și Cercetării Științifice în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, iar certificarea competențelor dobândite de elevi să se reali­zeze conform metodologiei elaborate de Ministerul Edu­cației și Cercetării Științifice. Cursurile și examenele ar urma să fie echivalate în România la același nivel cu cele existente în țară. Acestea (unitățile de învățământ preuniversitar, n.r.) ar urma să fie coordonate de Institutul pentru învățământul românesc în străinătate, un organ de specialitate din subordinea MECS, și care să ia locul actualului Institut al Limbii Române care, potrivit regulamentului de organizare și funcționare, adoptat în 1999, înainte de adoptarea Legii nr. 1/2011, nu are atribuții în organizarea de unități de învățământ, deși actuala lege a educației o prevede. Ideea propunerii legislative nu este de a desființa un institut, ci de a crea un nou organ de specialitate care ar urma să aibă atribuții extinse față de cele prevăzute în HG nr. 34/1999 privind înființarea ILR, în sensul că va putea coordona școli, și nu doar cursuri de limbă română sau lectorate în universități, cum se întâmplă în prezent. În același timp, noul institut va prelua proiectele în care ILR este parte“ (sursa:opiniadebuzau.ro)